Wanneer alle communicatie uitingen en marketingacties aansluiten bij dezelfde kern dan communiceer je krachtig van binnen naar buiten. Vanuit de kern van je merk. Vanuit de persoonlijkheid en de waarden. Jij bent namelijk niet een merk voor iedereen. Jij bent ‘X’. Hiermee ontstaat een uniek merk: jouw merk! Dit is niet alleen belangrijk voor een herkenbare boodschap naar jouw doelgroep. Zo voorkom je ook dat anderen hun eigen interpretatie van jouw merk vormen en je merk aan verandering onderhevig is. Om de kern van jouw merk te vinden bieden wij diverse sessies aan. Want verschillende merken hebben verschillende wensen en behoeften. De sessies nemen toe in de hoeveelheid geïnvesteerde tijd van beide kanten en daarmee in de verdieping (de kern van het merk) en/of de verbreding (de uitvoering).
Ik wil meer wetenDeze geeft de ultieme drijfveer van het merk weer en de vertaling daarvan: hoe werkt het merk en wat doet het merk. Wat beweegt de organisatie?
Net als mensen hebben ook merken een persoonlijkheid. Een krachtige merkpersoonlijkheidsbepaling zorgt ervoor dat mensen zich aangetrokken voelen tot jouw merk.
We bepalen welke drie of vier contentpijlers voor het merk én voor de ontvangers van belang zijn. Door vanuit deze thema’s te werken creëren we herkenbaarheid en tegelijkertijd een kapstok bij het merk.
Merkwaarden geven aan wat voor jouw merk het allerbelangrijkste is. Het zijn dé waarden waar je in gelooft en die je als merk in alles uitdraagt.
Als we een idee hebben wie het merk is, dan kunnen we ook bepalen hoe het merk ‘praat’.
Aan de hand van concrete handvatten en ideeën brengen we de klantbehoeften in verschillende fases in kaart. Om zo jouw doelstellingen te behalen vanuit de kern van je merk.