Sterk Fries Ondernemerschap: de ondernemers van de toekomst in zicht.

Leestijd: 2 minuten

Ondernemers zijn de drijvers van de Friese economie en studenten zijn de ondernemers van de toekomst. Sterk Fries Ondernemerschap zet het startup-ecosysteem van Friesland neer. Dit doen ze door een programmalijn op te zetten dat Fries talent voorziet in inspiratie, educatie, incubatie en uiteindelijk: groei! Het hoofddoel? Binnen de provincie Friesland meer aanwas van startups, ondernemers én dus werkgelegenheid. Maar hoe zorg je nou dat de evenementen die bij dit programma horen goed bezocht worden? Daar komen wij in zicht!

Van evenement naar content

De evenementenkalender van Sterk Fries Ondernemerschap is het hele jaar goed gevuld. Met onder andere de Business Lunch Talk, een collegetour langs Friese kennisinstellingen met inspirerende ondernemers; De Launch Game, een spel waarin je in één avond ervaart hoe het is om een startup de hebben; De Business Idea Generator, waarbij je in teams innovatieve bedrijfsideeën bedenkt; DORP, de innovatieweek van Welcome to the Village tot Enterprijs: dé competitie voor Friese studentondernemers!

Aan ons de taak om deze evenementenkalender om te zetten in een contentkalender. Het doel? Online de juiste doelgroep bereiken en zorgen voor zoveel mogelijk relevante aanmeldingen voor de evenementen. Hoe? Door krachtige, activerende en inspirerende content voor jonge ondernemers (in spé). Op Facebook, Instagram en LinkedIn – en gericht op studenten en young professionals. Daarnaast verzorgen wij op de evenementen van Sterk Fries Ondernemerschap altijd de fotografie en ook regelmatig de videografie.

Het resultaat

Klant in Zicht was voorheen gevestigd in de Kanselarij, dezelfde locatie als het kantoor van Sterk Fries Ondernemerschap. Hierdoor ontstond er al snel een match. Een samenwerking die tot op de dag van vandaag zeer goed bevalt: “De persoonlijke benadering is een absolute plus. Als klant ben je écht belangrijk in de ogen van Klant in Zicht. Ze denken mee en ontzorgen. Daarnaast verstaan ze de doelgroep en met hun team weten ze dit om te zetten naar aansprekende content”, aldus programmamanager Bertwin Kampman van Sterk Fries Ondernemerschap.

Deze content levert uiteindelijk een mooi resultaat op: “Klant in Zicht zorgt via social media voor veel aanmeldingen op onze evenementen. Dit zien we daadwerkelijk terug in de data. Dat niet alleen: ze zorgen dat de engagement inzichtelijk wordt. Hierdoor krijgen wij grip op onze doelgroep”, vertelt Bertwin.

En nu door…

We zijn op de goede weg, maar er staan ook alweer hele toffe evenementen op de agenda. Daarom werken wij samen met Sterk Fries Ondernemerschap keihard verder aan het boosten van het Friese ondernemersklimaat!

Meer weten over deze casus of benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Klik hier voor meer informatie over onze diensten!

Aan deze opdracht werkten

Dennis van Mastrigt

Dennis van Mastrigt

Fotograaf

Wieger Stienstra

Wieger Stienstra

Fotograaf

Skelte Anema

Skelte Anema

Projectregisseur

Douwe Anema

Douwe Anema

Copywriter

Dit artikel is geschreven door Douwe Anema. Douwe werkt als zelfstandig communicatiespecialist vanuit het Klant in Zicht netwerk. Bij Klant in Zicht geloven we niet in one-size-fits-all oplossingen. Daarom koppelen wij aan iedere communicatie-uitdaging de best passende expert. Ben je benieuwd wie het antwoord is op jouw communicatievraag? Neem dan nu vrijblijvend contact op!