Met DORP pionieren in innovatie en communicatie

Leestijd: 2 minuten

Besparing van energie en ruwe grondstoffen, een enorme kostenbesparing op het verwerken van vuilnis en een economische boost door extra duurzame werkgelegenheid. Zomaar een greep uit de legio voordelen die een circulaire economie oplevert. De circulaire economie staat voor een economisch systeem gericht op het maximaliseren van de herbruikbaarheid van producten, onderdelen en grondstoffen. Wie er pioniers zijn op dit gebied? De mensen van DORP. Oftewel: de innovatieweek die streeft naar een circulaire economie in 2050 en ieder jaar voor en tijdens het festival Welcome to the Village plaatsvindt.

En dat is niet voor niets; want waar vind je nou een betere mini-samenleving dan op een festival? Studenten en starters werken op het festivalterrein een week aan circulaire uitdagingen uit de regio. Ze ontwikkelen een prototype en testen die tijdens het festival! Omdat er bij DORP veel mensen betrokken zijn, is het van groot belang dat de communicatie naar en tussen al deze partijen goed is. Want niet alleen de deelnemers, maar ook de opdrachtgevers en partners als Van Wijnen, Provincie Fryslân en TU Delft moeten op de hoogte zijn. Uiteraard hielpen wij DORP graag. Dat niet alleen; we brachten ook nog eens alle mooie dingen die gedaan werden tijdens de innovatieweek in beeld met foto en video!

DORP Aftermovie 2019 – Klant in Zicht

Ready, set, go!

Een goede voorbereiding is soms meer dan het halve werk: “Het is een fantastische samenwerking met Klant in Zicht, ze zijn georganiseerd en leveren professionele kwaliteit. Ze zijn je in de positieve zin altijd net een stapje voor waardoor het al georganiseerd is voordat jij je er druk over hoeft te maken”, vertelt Janneke Stuive-Stelpstra, Projectleider van DORP.

Stad en land op de hoogte van DORP

Over een mooi, duurzaam en innovatief project als DORP valt natuurlijk heel veel te communiceren, en dat deden wij dan ook graag. Via informatieve mailings hielden we alle betrokkenen op de hoogte, we gebruikten een besloten social-mediagroep om de DORPelingen nog net even extra te betrekken, activeren en enthousiasmeren en we namen via Instagram, LinkedIn en Facebook de buitenwereld mee op de weg naar een circulaire economie. Ook zorgden we dat onze cameralenzen de hele week geen moment rust kregen. Hetgeen resulteerde in tien strakke video’s en honderden flitsende foto’s!

Op naar een circulaire toekomst

“De samenwerking met Klant in Zicht leverde prachtige reportages en goede communicatie rondom DORP op. Ik waardeer vooral de gestructureerde werkwijze en terugkoppeling. Skelte bewaarde altijd het overzicht en communiceerde fantastisch met onze partners en opdrachtgevers. Ik kan Klant in Zicht dan ook aanbevelen aan veel partijen in mijn omgeving”, aldus Janneke.

Als dat geen goede fundering is voor een samenwerking richting een circulaire economie in 2050, weten wij het ook niet meer!

Meer weten over deze case of benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Klik hier voor meer informatie over onze diensten!