Hjoed yn it Park 2019

Leestijd: 1 minuut

Toen vier gemeenten zich per 1 januari 2018 bij elkaar voegden, zag een nieuwe gemeente het levenslicht. Luisterend naar de naam ‘Waadhoeke’ met de stad Franeker als hoofdplaats. Tevens de locatie van het eerste officiële Waadhoeke festival: Hjoed yn it Park – Waadhoeke Festival.

Piter Wilkens - Hjoed yn it Park

Zaterdag 13 juli vond de tweede editie plaats met livemuziek, foodtrucks, kinderactiviteiten en een silent disco. Wij verzorgden de communicatie rondom het festival. Aan ons de taak om al het mooie dat zich op 13 juli in het Franeker stadspark ging afspelen, online minstens net zo mooi over te brengen: een social media campagne die als muziek in de oren klinkt.

We creëerden content voor de juiste socialkanalen, informeerden via persberichten en bereikten de relevante doelgroep aan de hand van, met een timmermansoog afgestelde, (online) advertenties. Met resultaat! Het festival werd een groot succes en door jong en oud enorm drukbezocht.

Geen enkel detail hiervan ontkwam aan onze lens terwijl we alles in beeld brachten met Instagramstories, foto en video. Daarnaast zorgden we ook nog eens voor zo’n 1500 volgers op Facebook, 950 volgers op Instagram en bijna 1700 aanmeldingen op het Facebookevent. Voor de statistiekliefhebbers onder ons nog een paar cijfers van afgelopen jaar: 575.000 Facebookimpressies, verdeeld over 280.000 Facebookgebruikers waarvan er 30.000 interactie hebben gehad met de Hjoed yn it Park content.

Het (online) neerzetten van een festival is dan misschien geen ‘walk in the park’, maar in combinatie met het lekkere eten en drinken van de foodtrucks en de heerlijke muziek resulteert het wel in een klus waar wij heel erg blij van worden!

Nog blijer worden wij als we terugkijken naar deze aftermovie die wij voor het evenement schoten!