Cycle-Up: van niets iets maken

Leestijd: 1 minuut

Bij Klant in Zicht hebben we passie voor merken die niet alleen praten over verandering, maar die het ook daadwerkelijk doen. Cycle-Up is zo’n merk. Cycle-Up gelooft in hun definitie van ‘zero waste’: het volledig benutten van grondstoffen en menselijk potentieel. Als voorloper in de circulaire economie, creëert Cycle-Up fysieke hubs. Hier maken de deelnemers van de Hub circulaire producten met impact; delen ze kennis en vormen ze een gemeenschappelijk front naar de buitenwereld.

Bij Cycle-Up is het collectief sterker dan de individuele ondernemer, en samen maken ze echte impact. Dat sluit naadloos aan bij de werkwijze van Klant in Zicht. Voor Cycle-Up konden we daarom vanuit een gedeelde visie een prachtig merk neerzetten.

Toen Cycle-Up bij ons aanklopte, zagen we meteen dat de bijzonderheid van hun merk. Drie inspirerende merkstrategische sessies later stond er een krachtige merkidentiteit en contentstrategie op papier. Bij deze identiteit – die de unieke kernwaarden van Cycle-Up weerspiegelt, creëerden we een visuele identiteit en een creatief concept dat het hart van het merk en de doelgroep raakt. Alles samengevat in een Brandbook, geprint bij Chemistry Printshop, uiteraard op ge-upcycled papier.

Maar, daar houdt het natuurlijk niet op. Cycle-Up’s online aanwezigheid moet net zo indrukwekkend zijn als hun fysieke hub. Dus werkten we aan een webdesign dat perfect aansluit op de merkambities van Cycle-Up. Met een headeranimatie die het creatieve concept van Cycle-Up tot leven brengt, is de website een ware eye-catcher.

Tijdens het bouwen van de hub lieten we, vanuit de merk- en visuele identiteit, ook ons licht laten schijnen op de inrichting. We adviseerden we over de interne signing, waarna het team van Cycle-Up met diverse partners aan de slag ging met de realisatie.

Tijdens de feestelijke opening van de Hub waren we aanwezig, gewapend met onze camera’s om de festiviteit vast te leggen. Met burgemeester Sybrand Buma en wethouder Evert Stellingwerf die symbolisch de ‘eerste spijkers’ sloegen. Het is geweldig om te zien hoe onze merkideeën tot leven komen in de echte wereld. De opening was een viering van samenwerking en vooruitgang, precies waar Cycle-Up én Klant in Zicht voor staan.

Aan deze opdracht werkten

Maurice Schut

Maurice Schut

Strateeg

Kenny Venekamp

Kenny Venekamp

Vormgever

Sietse Manning

Sietse Manning

Strateeg / Copywriter

Bennie de Jong

Bennie de Jong

Videoproducent

Lucas Kemper

Lucas Kemper

Fotograaf

Niels Oosterhof

Niels Oosterhof

Vormgever

Jessie Dolfsma

Jessie Dolfsma

Projectmanager / Social media manager

Joris van Montfort

Joris van Montfort

Webdeveloper

Joppe Spaa

Joppe Spaa

Videograaf

Skelte Anema

Skelte Anema

Projectregisseur

Dit artikel is geschreven door Skelte Anema. Skelte werkt als zelfstandig communicatiespecialist vanuit het Klant in Zicht netwerk. Bij Klant in Zicht geloven we niet in one-size-fits-all oplossingen. Daarom koppelen wij aan iedere communicatie-uitdaging de best passende expert. Ben je benieuwd wie het antwoord is op jouw communicatievraag? Neem dan nu vrijblijvend contact op!